Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk

A téli időszakban fokozottabban kell figyelnünk az egészségünk megőrzésére. A szervezetünk védekező reakcióit érdemes egy kicsit megtámogatni.
Mivel tehetjük ezt meg?
-    Léhdús gyümölcsökkel. A gyümölcsök, magas rosttartalmukkal javítják az emésztőrendszer működését, megkötik a káros bomlástermékeket és csökkentik az éhségérzetet. Magas antioxidáns vegyületeiknek és vitaminjaiknak kiváló immunerősítő hatásuk köszönhető, míg ásványi anyagaik révén a szervezet sav-bázis egyensúlyát tartják fenn, és résztvevői bizonyos anyagcsere-folyamatoknak. Ezek a gyümölcsök fontos rostforrások. Vitaminok közül a C-vitamin és a karotin, míg az ásványianyag-tartalomra elsősorban a kálium, a kalcium, a magnézium, a vas és a foszfor jellemző. A lédús gyümölcsök: alma,körte, szilva szőlő, narancs, mandarin, grepfuit, citrom, kivi.
-    Sokszínű, változatos zöldségekkel. Élettani hatásuk a gyümölcsökéhez hasonló. Bővelkednek vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidáns vegyületekben, enzimekben, rostban. Minél színesebb egy zöldség, annál jobb. Ilyen pl.: sütőtök, brokkoli, vörös káposzta, cékla, kelkáposzta, sóska, spenót.
-    Sok mozgással a szabad levegőn. -5 °C-ig a csecsemők is kivihetőek a szabad levegőre, természetesen nem szmogriadó esetén.
-    D-vitamin szedésével. A magyar lakosság többsége D-vitamin hányban szenved. Keveset tartózkodunk a szabad levegőn, napsütés esetén pedig a nap káros hatásai ellen erős fényvédőkkel védekezünk, mely nem engedi termelődni a D-vitamint sem. Ez a vitamin ugyanolyan antioxidáns, mint a C-vitamin.
-    C-vitamin, Multivitamin szedésével. Nem eléggé változatos, egészséges táplálkozás mellett szükség lehet mesterséges vitaminbevitelre. Ezekből nagyon sokféle létezik, a gyógyszerészek készségesen segítenek a nekünk megfelelő készítményt kiválasztani.
-    Bélflóra karbantartásával. Immunrendszerünket nemcsak nyirokszervek és nyirokcsomók alkotják, hanem fontos részét képezi az az hasznos baktériumtömeg is, amely a bélrendszerben helyezkedik el. E hasznos baktériumflóra szervezetünk külvilággal érintkező részét – a bélnyálkahártya felszínét – úgy vonja be, mint egy puha szőnyeg. Ez az összefüggő védőgát számos hatásra sérülhet. Főleg antibiotikum szedése után törekedni kell ennek a védőrendszernek a mielőbbi helyreállítására. Erre jól használhatóak a probiotikumok.
-    Védőoltással. Egyes súlyos következménnyel járó fertőzések védőoltásokkal megelőzhető. Ilyen a pmneumococcus (tüdőgyullagás, középfülgyulladás, agyhártyagyulladás okozója), meningococcus (gennyes agyhártyagyulladás kórokozóla), influenza vírus.
-    Megfelelő higienia alkalmazásával. Cseppfertőzés elkerülése végett használjunk papírzsebkendőt, lehetőségeinkhez képest kerüljük a zárt helyen lévő nagy tömeget, otthon gyakran szellőztessünk (1-2 óránként 5 percre), buszozás, bevásárlás után kézfertőtlenítős szappannal mossunk kezet.