Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk

Nem olyan rég kezembe akadt egy érdekes könyv, ami a karrierváltásról, illetve a megfelelő karrier út kiválasztásáról szól. SuzyGreavesA nagy ugrás című könyve segíti az olvasót abban, hogy legyőzze a félelmeit, kétségeit, kérdéseit, s megtalálja azt a célt, ami boldoggá teszi. Javaslata, hogy idézzük fel álmunkat. Mit is szeretnénk elérni? Ezután tegyük fel magunknak a kérdést, mit is kellene hinnünk magunkról ahhoz, hogy ez az álom valóra váljon? A kérdésből következik, hogy nem feltétlenül másképp kell cselekednünk, hanem valójában másképp kell gondolkodnunk önmagunkról.


A szerző 5 nagy ugráson keresztül vezeti végig az olvasót, amelyek kisebb lépésekre vannak osztva, s minden lépéshez, tartozik egy feladat, ami segítséget nyújt az adott akadály legyőzésében.


Az első és legfontosabb lépés minden esetben, hogy tudatosítsuk magunkban, hogy mi az, amit nem szeretnénk többé soha az életben? Vegyük sorra és írjuk le, hogy mi az, ami jelen pillanatban boldogtalanná tesz minket? Mi az, ami miatt állandóan aggódunk? Mi volt a legmélyebb pont az elmúlt pár hónapban, s mi volt az oka, hogyan érezte magát? Tudatosítsuk ezen állapotok okát, következményeit. Hogyan kezelte ezen mély pontot/pontokat? Mit csinált, hogy a negatív érzéseket, helyzetet megszüntesse? Mitől fél a legjobban? Mit nem mer hangosan kimondani az életével kapcsolatosan? Milyen negatív gondolatai vannak az álláskereséssel kapcsolatosan?


Természetesen a cél az, hogy ezeket a negatív érzéseket és élményeket pozitív dolgokra cseréljük. Ehhez azonban az kell, hogy lássuk, mi az, amin változtatni szeretnénk.


Miután megvagyunk az összeírással, fontos, hogy kialakítsunk egyfajta pozitív menedéket magunknak. (Itt jegyzem meg, hogy bár sokan pozitív menedéknek élik meg az alkohol okozta mámort, az nem az. Hasonlóan egyéb káros szerekhez.) Hogyan lehet kialakítani ezt a pozitív menedéket? Gyűjtsük össze azon személyek nevét, akikhez fordulhatunk, ha problémánk van, s meg tudjuk beszélni velük bánatunkat. Vegyük számba azokat a helyeket, ahova elmehetünk, ha gondolkodni akarunk, ha csendre, nyugalomra, s pozitív feltöltődésre vágyunk. Ez lehet egy közeli park, edzőterem, múzeum, állatkert, vagy a lakásunk egy bizonyos pontja. Mik azok az aktivitások, amik pozitív életkedvvel töltenek fel bennünket?


Soha ne veszítsük szem elől, hogy mindig könnyebb másokat hibáztatni a saját problémáink, kudarcaink miatt, mint szembesülni saját magunk által elkövetett hibákkal. Lépjünk a tagadásból, s fogadjuk el, hogy mindenki hibázik. A lényeg, hogy tanuljunk belőlük, s koncentráljunk arra, hogy mit kell másképp végeznünk, hogyan kell gondolkodnunk ahhoz, hogy a számunkra elfogadható eredményt kapjunk.


Végezze el a következő gyakorlatot:
Képzelje el, hogy egy sikeres személyeket felsorakoztató konferencián szerepel előadóként, ahol arról kell beszámolnia, hogyan sikerült az álmát megvalósítania. Gondolja végig, s fesse le, írja le, mit ért el. Hol tart most? Milyen a karrierútja, a munkája? Hol él? Milyen a lakása? Hogyan tölti a szabadidejét? Hogyan telnek a mindennapjai? S végül fogalmazza meg, mi lenne az a tanács, amit átadna a hallgatóságnak, ami hozzásegíti őket ahhoz, hogy ők is megvalósítsák az álmukat.

/Szilágyi-Bécsi Tímea/