Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk


Amikor elindulunk azon az úton, hogy megvalósítsuk álmainkat, s elérjük álmaink állását, akkor rendszeresen szemben találjuk magunkat a Kishitűséggel. Biztos mindenki járt már úgy, amikor kitűzött egy nagyobb célt maga elé, hogy motoszkált egy hang belül: hagyd abba már most, mert úgy se fog sikerülni. Az is biztos előfordult már, hogy egy adott álláshirdetésre be se adta a pályázati anyagát, mondván, úgy se engem fognak választani. De hogyan lehetünk ebben biztosak, ha meg se próbáljuk?
Az automatikus negatív gondolatokat tudatosan kell azonosítanunk, s átfordítani olyan pozitív gondolattá, ami végül segít és támogat minket. Nem szabad hagyni, hogy a belső kishitűségünk hanga befolyásoljon minket abban, hogy elérjük a vágyott állásunkat. Ami fontos, hogy a realitások talaján maradva tisztában legyünk önmagunkkal, a vágyainkkal, a kompetenciáinkkal, s hogy képesek vagyunk tenni azért, hogy abba a pozícióba jussunk, amibe szeretnénk.


Vedd számba az akadályozó gondolataidat a következők szerint:
1. Melyek azok a gondolataid, amelyek szerinted nehezíthetik a változást? Írd le ezeket! („Ha valami nem sikerül az elején, akkor nincs értelme próbálkozni.”)
2. Milyen érzelmi reakcióid vannak e gondolatok kapcsán? (Csalódás, reményvesztettség)
3. Mit gondolsz, hogyan nehezítheti, vagy gátolhatja ez a negatív hiedelem a céljaid elérését? (Bele sem kezdek dolgokba, vagy az első kezdeti nehézségek után feladom)
4. Milyen pozitív belső beszéd, gondolat volna hasznos, előre vivő ebben a helyzetben? (Biztosan lesznek nehézségek, ezek részei a folyamatnak, ettől még a végén sikeres leszek).


Vannak bizonyos körülmények is, amik negatívan befolyásolnak minket, energiánkat. Gondoljuk végig, hogy mik azok a dolgok, amik leginkább zavarnak minket jelen pillanatban? Rendetlen a lakás, lom van az íróasztalon, felszedtünk pár kilót? Írja össze a zavaró és hátráltató tényezőket, körülményeket, s szépen fokozatosan alakítsa át azokat. Kezdje azokkal, amik azonnali eredményt hoznak, pl. takarítson ki, tegyen rendet az íróasztalon, a szekrényekben, stb. Amikor a lakást takarítjuk, akkor egyben a fejünkben is rendet tudunk tenni.


Bár a fenti gyakorlatok furcsának tűnhetnek, s vannak, akik nem értik, hogy miért is van erre szükség. Fontos megérteni, hogy ha nem tudjuk, mit akarunk, ha káosz van a fejünkben és az otthonunkban, akkor ezek hatása megnyilvánul az álláskeresés során, az interjúkon. Negatív benyomást kelt az interjún a bensőnkből kifelé megnyilvánuló káosz, az elkeseredettség. Ellenben ha magabiztosak, összeszedettek vagyunk, mosolygunk, akkor jó benyomást keltünk. Olyan kép alakul ki rólunk, amire jó visszaemlékeznie az interjúztatónak. Éppen ezért az álláskeresés során az egyik legfontosabb lépés, hogy saját magunkkal és gondolatainkkal egyenesbe kerüljünk, s akkor nagyobb eséllyel pályázunk meg egy-egy munkakört.


/Szilágyi-Bécsi Tímea/