Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk

Potenciális munkaadók felkutatása:
A kutatást alapvetően két fázisra tudjuk osztani. Nézzük hát ezeket a lépéseket.
1.    Információ gyűjtés fázisa:
a.    Potenciális cégek, vállalatok azonosítása, ahol szívesen dolgoznánk
b.    Friss álláshirdetések átvizsgálása, számunkra megfelelő lehetőségek azonosítása
c.    A kiszemelt cégekről a lehető legtöbb információ összegyűjtése,(főleg azokról, ahova már kaptunk interjú időpontot):
i.    vállalat, cégcsoport teljes neve, elérhetőségei (web cím, telefonszám)
ii.    nevek, kulcsfontosságú beosztottak, akiken keresztül kapcsolatot teremthetünk
iii.    versenyszférában, vagy állami szektorban működik a cég?
iv.    termékek/szolgáltatások, amikkel a cég foglalkozik
v.    alapítása éve, cégtörténet
vi.    alkalmazottak száma, árbevétel
vii.    cégfilozófia, misszió, vízió átolvasása a honlapról
2.    Állásinterjúk megtervezése: A cél az, hogy mire megérkezünk az interjúra, már alaposan ismerjük a céget a következő szempontok mentén:
a.    termékek, szolgáltatások részletes leírása
b.    vevők típusai
c.    leányvállalatai, fő telephelyek, anyavállalat
d.    az iparban, szektorban elfoglalt helye, piaci részesedés
e.    tulajdonosi forma, árbevétel, forgalom
f.    versenytársak


Telefonos interjú:
Amennyiben nincs tapasztalatunk a telefonos interjúban, akkor akár egy barátunkkal is gyakorolhatunk, vagy kérhetjük szakember segítségét. Fontos, hogy egyértelműek legyünk, közvetlenek annak érdekében, hogy fesztelenül tudjunk beszélni.
Mindig legyünk felkészülve arra, hogy az előző részben megismert 12 területről beszélni tudjuk. Célszerű magunknál tartani az önéletrajzunk másolatát, s ha tudjuk, akkor írjuk fel azokat a kulcsszavakat, amelyeket az adott állás szempontjából fontosnak tartunk.
Alaposan figyeljünk a kérdésekre, s koncentráljunk arra, hogy a megfelelő válaszokat adjuk, ne beszéljünk mellé. Tegyünk tollat és papírt a telefon közelébe, s készítsünk jegyzeteket a kérdésekről, illetve a fontosabb dolgokról, ami elhangzik az interjúztató részéről.
Kerüljük a hosszú szüneteket, s ha szükséges, akkor röviden foglaljuk össze a fontosabb témaköröket.
A beszélgetés végén, vagy folyamán biztosítsuk a beszélgetőpartnert érdeklődésünkről, s kérdezzünk rá, hogy mik a következő lépések, s mitől válhatunk versenyképessé.