Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk

Már korábban írtam pár gondolatot az interjúról és a gyakran előforduló interjú kérdésekről. Most szeretnék pár gondolatba jobban belemenni.
Egy hagyományos interjút általában az interjúztató kb. 12 fajta információt kíván összegyűjteni attól függően, hogy ki ül vele szemben: pályakezdő, specialista, vezető. Éppen ezért ezen pontoknak megfelelő stratégiát kell összeállítani annak érdekében, hogy a lehető legjobban vegyük az akadályokat.
1.    Szenvedély a pálya iránt: Fontos tisztázandó kérdések, amire készülni kell:
a.    Miért érdekel az adott terület?
b.    Biztos, hogy pont ezt akarom csinálni?
c.    Mik azok a dolgok a területen belül, amely különösen érdekel?
d.    Személyes tapasztalatok?
2.    Motiváció és szándék:
a.    Miért pont ennél a cégnél szeretnék dolgozni?
b.    Miért akarok részt venni az interjún?
c.    Melyik a legfontosabb tényező, amely felkeltette az érdeklődésem a hirdetésben?
3.    Képességek és tapasztalatok: Vegyük számba legfontosabb képességeinket, hogyan hasznosíthatnánk ezeket az adott munkakörben? Gondoljuk végig fejlesztendő területeinket is, és rögtön azt is, hogy mivel tudjuk ezeket minimálisra szorítani, illetve erősségünkkel kompenzálni.
4.    Szorgalom és professzionizmus:
a.    Írjuk össze szakmai szakterületünket, vagyis vegyük számba a következőket: alaposság, szorgalom, felelősségtudat.
b.    Adjuk tanújelét annak, hogy átlátjuk a szakterületünket, érdeklődünk a részletek iránt.
c.    Meg kell mutatnunk, hogy leleményesek vagyunk, előre tudunk gondolkodni, azonosítani tudjuk a problémaforrásokat, megbirkózunk a nehézségekkel, nyomással, terheléssel.
5.    Kreativitás, vezetői képesség: Itt a lehetőség arra, hogy biztosítsuk a leendő munkaadót hatékonyságunkról (kreativitás, kezdeményezőkészség, találékonyság).
a.    Hogyan oldjuk meg a nehéz helyzeteket?
b.    Hogyan hozzuk ki mindenből a legjobbat?
c.    Hogyan ragadjuk meg mások segítségét saját céljaink eléréséhez? (itt óvatosan végig kell gondolni, s olyan módon kell megfogalmazni, hogy abból ne az derüljön ki, hogy csak kihasználjuk a kollégákat.)
6.    Összhangban az állással:
a.    Mik azok a specifikus képességek, kompetenciák, amiket a munkakör megkíván?
b.    Mennyire felelünk meg a pozíció követelményeinek?
c.    Mit keresünk a jövendő munkában?
d.    Milyen pozitívumai és negatívumai voltak a korábbi munkakörünknek? (a negatívnál ne sokáig időzzünk, s ne szidjuk a volt kollégákat, főnököt, céget)
7.    Személyiség és kulturális megfelelés:
a.    Hogyan jövünk a tőlünk eltérő személyiségű emberekkel?
b.    Kikkel dolgozunk szívesen?
c.    Milyen típusú emberekkel jövünk nehezen, s hogyan kezeljük ezen kapcsolatinkat?
8.    Vezetői Stílus és szociális képességek:
a.    Milyen kommunikációs stílust, módszert alkalmazunk a kollégákkal és a vezetőinkkel szemben?
b.    Milyen főnök, kolléga, alkalmazott lesz belőlünk?
9.    Problémamegoldás:
a.    Hogyan birkóztunk meg egy-egy nehezebb, összetettebb problémával a múltban?
10.    Érvényesülés: Célszerű elemezni és megemlíteni egy olyan eseményt, amikor túlteljesítettünk valamilyen feladaton belül.
a.    Ha felvennének, milyen helyzeteket tudnánk különösen jól kezelni?
11.    Karrierépítési szándékok: Itt  a lehetőség arra, hogy megmutassuk nyitottságunkat, s jelezzük, hogy milyen kompetencia területen szeretnénk fejlődni, milyen új tudásra szeretnénk szert tenni a közeli és távoli jövőben.
12.    Személyes érdeklődési körök, hobbi: A kérdések, amiket érdemes magunkban is tisztázni:
a.    Kiegyensúlyozott életet élünk?
b.    Vajon összhangban van a karriervágyunk és a személyiségünk?
A fenti pontok mentén célszerű végig menni a karrierünkön, kompetenciánkon annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a megmérettetésre, s profi benyomását keltsük az interjún.

Hatvan másodperces bemutatkozás:
Miután elküldtük a pályázati anyagunkat a kiszemelt álláshirdetésre, érdemes az önéletrajz beküldése után 1 héttel telefonon érdeklődni. Azonban ügyeljünk arra, hogy ne csak azt kérdezzük meg, hogy megkapták-e, mert nem biztos, hogy a sok pályázó miatt azonnal emlékezni fognak. Inkább mondjuk el, hogy beküldtük az anyagunkat és 60 vagy kevesebb másodperc alatt vázoljuk, hogy miért gondoljuk úgy, hogy mi vagyunk a legjobb pályázók az állásra. Legyen világos, tömör, s érdemes figyelni arra, hogy a következő pontok szerepeljenek benne:
•    milyen típusú munkát végzünk, vagy szeretnénk végezni
•    milyen a legerősebb készségünk, s milyen a teljesítő képességünk
•    milyen pozíciót szeretnénk betölteni