Human-Net Alapítvány

4400 Nyíregyháza, Semmelweis u. 24.

+36306339200

Lépjen kapcsolatba velünk

Ha elolvastad előző cikkemet, akkor már tudod, hogy el akarsz indulni saját életutadon és hátrahagyni a kevésbé érted valókat, a rossz reakciókat, a félelmeket, és saját életedet (végre) Te magad akarod élni, Önmagadért!

Ha még nem olvastad ITT megteheted!

Így eljöttél a tarisznyádért, ami segíthet végigmenni rajta, ha meggyengülsz utadon, visszafordulásra készülsz, csak olvasd el megint, miért is indultál el, nézz szembe mindazzal, amit hátra kívánsz hagyni, vedd elő a megfelelő „hamuba sült pogidat” és haladj tovább az utadon…, -  kívánom neked.

 


A tarisznyád tartalma:

1.Az irányítás a mi kezünkben van!

A megbillent állapot azért alakult ki, mert rossz életszemlélettel, félelmetes hiedelmekkel, negatív hozzáállással, hibás énképpel, káros életvitellel, hiányos konfliktuskezelési ismeretekkel éltünk hosszú ideig, és erre rakódott rá egy külső nyomás, egy válsághelyzet, a túlhajszoltság, vagy valami más. A belső és a külső tényezők együtt húztak le minket.

2. A megküzdéshez is idő kell – ez nem tündérmese!

Mivel a fent említett káros szemlélet és életvitel hosszú ideig fennállt, a leküzdéséhez és átalakításához is IDŐ kell. Ahogy kialakítottuk a rossz állapotot, úgy fel is tudjuk javítani, ám ehhez türelem, energia, céltudatosság és kitartás szükséges. Ezeket senki sem tudja megadni nekünk kívülről, legfeljebb bizonyos lépések megtételében kaphatunk segítséget.


3. A kontroll visszaszerezhető!

„A kontroll visszaszerezhető, a szokások átalakíthatók, és mivel a szemléletünk bizonyítottan hatással van az agyműködésünkre, a hatást pozitív irányban is el lehet érni. Ehhez önbizalom és magunkba vetett HIT is szükséges, amelynek szintén belülről kell kialakulnia. Bármely pillanatban hozhatunk olyan döntést, hogy „mostantól másképp lesz”, „mostantól máshogy érzem magam” – csak legyen türelmünk és kitartásunk megvárni, amíg a testünk és agyunk is követi a parancsokat. (A „lentnél” már úgy sincs „lentebb”, ezért nincs is más választásunk.)”

4. Merjük alakítani reakciónkat!

Nincsenek törvényszerű reakciók. Nincsenek szabályok arra, hogy kinek mire hogyan kell reagálnia. Pocsék közérzetünk a túlzott, negatív vagy téves reakcióinknak is köszönhető. A reakciónk mértéke és minősége azonban alakítható, és alakítanunk is kell rajta.


5. A saját belső világunktól való félelmet az tartja fenn, hogy folyton rá gondolunk!

Hacsak nem vagyunk súlyos klinikai esetek, nem léteznek semmiféle „démonok”, sem kívül, sem belül, amelyek átvehetnék fölöttünk az irányítást. A saját belső világunktól való félelem is csak egy téves hiedelem, amit az tart fenn, hogy folyton rágondolunk, félünk tőle. A kontrollt csak úgy lehet visszaszerezni, ha a magunk irányítását erősebbnek hisszük minden más külső-belső dolognál.


6. Ne másoktól várd a megoldást!

Hosszú időn keresztül nem lehet büntetlenül túlterhelni a testünket, lelkünket, illetve szellemünket. Sem munkával, sem ártalmas helyzetek fenntartásával, sem negativitással, sem unalommal, semmivel. Még ha mindenhatónak és sebezhetetlennek is érezzük magunkat, vagy úgy érezzük, nekünk már mindegy, pihenésre, regenerálódásra, pozitív hatásokra és harmóniát elősegítő tevékenységekre feltétlenül szükségünk van. Elsősorban nem mások érdekében, hanem önmagunkért. (Amennyiben netalán a külvilágból akartunk valamit kicsikarni, másoknál akartunk valamit elérni a problémáinkkal, ébredjünk rá, hogy nem a várt hatást fogjuk elérni. Senkinek sem lesz kedve és türelme a mi „szerencsétlenségünkkel” foglalkozni a saját élete helyett! Inkább csak megbélyegeznek minket.)


7. Bennünk rejlik a kulcs a kinyithatatlan zárakhoz!

Ha az életünket és a környezetünket nem is tudjuk egykönnyen idillivé változtatni, önmagunkban őrizgethetünk idilli tájakat, hangulatokat és helyzeteket, amelyeket szükség esetén bármikor előhívhatunk. Ha nincsenek ilyen andalító tartalmak a lelkivilágunkban és a képzeletünkben, pótoljuk sürgősen! Öntözzük, gondozzuk és virágoztassuk fel a lelki kertünket, különben nem leszünk képesek ellazulni, harmóniát teremteni! Nyúljunk vissza a bennünk élő, gazdag fantáziájú gyermekhez! Keressünk régi és új örömforrásokat, és játsszunk tudatosan a képzeletünkkel!


8. Értünk való, végre „nemet mondani!”

Ha bizonyos stressz forrásokat már nem tudunk elviselni, mondjunk rájuk nemet, iktassuk ki az életünkből – legalább egy időre.
9. Hidd el magadnak, hogy érdemes vagy!
Tudunk jól aludni (hiszen mindnyájunk életében volt olyan időszak, amikor jól aludtunk), de nem túlterhelten, stresszesen, erőltetve! Csak ellazultan lehet jó alvási szokásokat kialakítani, és a testünknek-idegrendszerünknek itt is megvan a maga tehetetlensége. Némi fáziskéséssel alkalmazkodni fognak a változásokhoz. Egy dolog biztos: ha normálisak és kiegyensúlyozottak a nappalaink, akkor az éjszakáink is azok lesznek.

10. Tudd elhagyni azt, amit el kell veszíteni, ahhoz hogy találhass!

Gyakoroljuk az agyi átkapcsolást, a figyelemelterelést, a negatív gondolatok és érzelmek „leszerelésének” módjait! Mindig segíthet rajtunk az egészségesebb életmód, mint például az életprogram-szerűen végzett relaxáció, meditáció, és önprogramozás (amihez találni fogsz támogató együttműködőket a TE céljaidhoz!).

Kedves Vándor!
Indulj utadon! Ne habozz tovább!
Vidd magaddal tarisznyádat és ne nézz vissza, csak addig, amíg szembenézel a múltaddal - hisz ez az „Érted való”!


Maczkó Mónika
mentálhigiénés tanácsadó



Kapcsolódó cikk: Indulj el utadon!

Képek forrása:
www.gasztroblogok.hu
www.gyermekversek_es_mondokak.abbcenter.com